Jedną z moich ulubionych zasad, którą chcę Ci zarekomendować w tym wpisie jest Zasada 4P. W tym przypadku za skrótem 4P kryje się następujące hasło “Pominięcie Przygotowania Przyczyną Porażki”. Przypomina ona, że jeżeli faktycznie chcesz podnieś swoje szanse sprzedażowe musisz być po prostu dobrze przygotowany do rozmowy z klientem. Oczywiste? Tak! Logiczne? Tak! Ale tylko nieliczni przedsiębiorcy i sprzedawcy faktycznie to robią. W tym wpisie zadam Ci kilka ważnych pytań. Poszukaj odpowiedzi na nie, ponieważ właśnie w ten sposób lepiej przygotujesz się do rozmowy sprzedażowej.
Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania sprzedażowe powinieneś znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:
- kim jest Twój klient (a kto nim nie jest)?
- kiedy i dlaczego Twój klient kupuje produkt, który Ty oferujesz (np. kupuje bo chce czy musi, kupuje okazjonalnie czy regularnie)?
- jakie korzyści oferujesz klientowi?
- dlaczego klient miałby kupić od Ciebie?
- co jest Twoim USP (Unique Selling Proposition)?
- kto jest Twoim konkurentem?
- jak skonstruowany jest produkt Twojej konkurencji?
- jak sprzedaje Twoja konkurencja?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci przewidzieć możliwe trudności w procesie sprzedaży i lepiej zaplanować swoje działania.
5 Responses
Gdybym miał tę wiedzę gdy 3 lata temu zakładałem własną firmę, to dzisiaj byłbym bogatym człowiekiem :-p
Człowiek uczy się całe życie. Mam nadzieję, że dobrze odrobiłeś tę lekcję.
Pierwszy milion wystarczy ukraść, potem leci już z górki!!!!!
Podobno ale mimo wszystko nie rekomenduję tej metody 🙂
Mega wartościowe ❤️