Ostatnim elementem pracy z klientem jest finalizacja sprzedaży. Od razu postawię sprawę jasno: w tym wpisie nie pokażę żadnej cudownej techniki, która da Ci 100% skuteczność w finalizowaniu. Nie mogę tego zrobić, bo nie ma jednej magicznej formułki. W tym wpisie pokażę różne warianty technik finalizacji sprzedaży, a Ty sam pogłówkuj, która z nich będzie najlepsza dla Ciebie i Twojego produktu.
5 Responses
Kiedyś w macu, gdy pytali “do tego frytki duże czy małe?” to kupowałem duże frytki. Dzisiaj wiem, że to zamknięcie alternatywne i nie jem już frytek 😉
To akurat jest bardzo dobry przykład cross-sellingu czyli sprzedaży krzyżowej/ dodatkowej. Pytanie o frytki jest dziecinnie proste i przede wszystkim skuteczne. Dzięki niemu klient, który przychodził po burgera wychodził zwykle z burgerem i frytkami. Też nieraz dałam się na to złapać 😉
DObry wpis. Super.
Kiedyś sprzedawca z call center, który sprzedawał chyba jakieś garnki zapytał mnie “czy kurier ma być wysoki czy przystojny”. Tak mnie rozbawił, że zgodziłam się :)))
Mam tylko nadzieję, że kurier odpowiadał Twojemu zamówieniu 🙂