fbpx

Jak zorganizowane są szkolenia dla handlowców online?

Jeżeli zastanawiasz się nad organizacją szkolenia w swojej firmie, to w internecie bez najmniejszego  problemu znajdziesz liczne szkolenia dla handlowców online. Tworzenie wirtualnych kursów (nie tylko sprzedażowych) jest jednym z silniejszych trendów, które można zaobserwować aktualnie na rynku szkoleniowym.

Z tego wpisu dowiesz się jak najczęściej zorganizowane są szkolenia online i na co warto zwrócić uwagę przy wyborze kursu.

Szkolenia dla handlowców online

Ciągłe zmiany rynkowe, wzrost zagrożenia ze strony agresywnej konkurencji, wszechobecna walka o cenę to nie jedyne wyzwania współczesnych przedsiębiorców. Konsolidacje rynku i dostawców, próby obrony marży i nowe standardy to kolejne czynniki wpływające na to, że prowadzenie działalności opartej na sprzedaży produktów lub usług jest dziś dużo trudniejsze niż kilka lat temu. To wyzwania zarówno dla właścicieli firm, jak i dla samych handlowców, którzy mają przecież bezpośredni kontakt z nie zawsze współpracującym klientem.

Handlowiec jest dziś kimś więcej aniżeli dostarczycielem towaru. To osoba projektująca, wdrażająca w życie i pielęgnująca długofalową współpracę, niejako budująca pozycję i wizerunek firmy. Jest jednocześnie negocjatorem, sprzedawcą i ekspertem w swojej dziedzinie. Z uwagi na to, że techniki sprzedażowe szybko stają się coraz bardziej skomplikowane, handlowiec musi stale aktualizować swą wiedzę, zmieniać i rozwijać profil, pracować nad elastycznością oraz precyzyjnie dobierać odpowiednie narzędzia sprzedażowe.

Dlatego tak istotną rolę odgrywają szkolenia sprzedażowe dla handlowców. Umożliwiają nadążanie za zmieniającymi się trendami.

Jaki mają cel kursy dla handlowców?

Podstawowym celem każdego szkolenia bez względu na tematykę, jest podniesienie kompetencji w jakiejś dziedzinie. Nie inaczej jest w tym przypadku. Szkolenia handlowe to kursy, których celem jest wzmocnienie i rozwój kompetencji u pracowników działów sprzedaży (m.in. negocjatorów, KAMów i sprzedawców).

Klienci są dziś bardziej świadomi i roszczeniowi niż 5, czy 10 lat temu. Przyzwyczajenie do wysokiej jakości obsługi i otrzymywanych usług stawia coraz wyższe wymagania przed handlowcami, którzy muszą stale podnosić kompetencje, by móc sprostać nowym wyzwaniom. Sztuka perswazyjnej komunikacji w procesie sprzedaży i negocjacji to niezbędna umiejętność każdego, kto w jakikolwiek sposób ma do czynienia z klientem.

Uczestnicy szkolenia dla handlowców mogą liczyć na zdobycie wiedzy i otrzymanie pakietu narzędzi sprzedażowych, które pozwolą:

  • formułować cięte riposty, zarówno w kontakcie bezpośrednim, jak i telefonicznym;
  • dostosować język, strategię lub całą wypowiedź do typu osobowości klienta;
  • sprawnie posługiwać się zdolnością sterowania emocjami rozmówcy w każdym kanale komunikacyjnym;
  • łatwo identyfikować używany przez rozmówcę model negocjacyjny i sprawnie niwelować jego główne atuty;
  • przygotować rozsądną i trudną do podważenia argumentację w różnych kanałach komunikacji;
  • niepostrzeżenie stosować techniki wywierania wpływu społecznego;
  • uniknąć niekorzystnego dla siebie oddziaływania perswazyjnego ze strony rozmówcy, bez względu na kanał komunikacji.

Szkolenia handlowców – adresaci szkolenia

Szkolenia sprzedażowe są przeznaczone dla osób, których głównym zadaniem jest pozyskiwanie nowych klientów i podtrzymywanie oraz pielęgnowanie dotychczasowych relacji biznesowych. Do osób tych należą:

  • sprzedawcy działający zarówno na płaszczyźnie hurtowej, jak i detalicznej;
  • początkujący sprzedawcy, którzy chcą posiąść elementarną wiedzę z zakresu psychologii sprzedaży;
  • doświadczeni handlowcy, którzy mają jasno określone cele, zdają sobie sprawę ze swoich słabszych stron i pragną popracować nad nimi;
  • sprzedawcy klienta indywidualnego i handlowcy B2B.

A tak wyglądają nasze szkolenia online...

Projektując własne szkolenia online postawiliśmy na kontakt z trenerem. Dzięki temu szkolenia są ciekawe, a handlowcy chętnie biorą w nich udział.  U nas:

  • uczestnicy spotykają się z trenerem na żywo, co pozwala mi na zadawanie pytań i branie udziału w dyskusji;
  • uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe przed rozpoczęciem szkolenia, dzięki temu mogą je wydrukować i robić notatki;
  • szkolenie jest nagrywane, co daje możliwość powrotu do omawianych w trakcie szkolenia treści.
szkolenia dla handlowców online

Ważnym elementem naszych szkoleń jest dbanie o wysokie zaangażowanie uczestników. Aby to osiągnąć:

  • wprowadzamy elementy rywalizacji;
  • zachęcamy do dyskusji nad kejsami sprzedażowymi;
  • ograniczamy czas zajęć do maksymalnie 2 godzin – dzięki temu uczestnikom łatwiej jest zachować skupienie.
szkolenia_dla_handlowcow_on_line_2

Szkolenia sprzedażowe dla handlowców – formy szkolenia

Organizujemy profesjonalne kursy handlowe w formie szkolenia otwartego i szkolenia dedykowanego (zamkniętego). Podstawowa różnica pomiędzy nimi jest taka, że szkolenia handlowe otwarte są dla wszystkich, natomiast w kursie dedykowanym uczestniczą wyłącznie pracownicy Twojej firmy. Niesie to kolejne korzyści. Główną zaletą szkoleń zamkniętych jest łatwe dopasowanie do Twoich potrzeb. Ustalany jest indywidualny program i harmonogram zajęć. Decydując się na szkolenia dla handlowców otwarte, wybierać można spośród wcześniej przygotowanych propozycji tematycznych i terminowych.

Wybierając kurs, zwróć uwagę na sposób, w jaki przekazywana jest treść. Niektórzy trenerzy organizują swoje szkolenia dla handlowców w formie:

  • nagrań wideo lub animacji;
  • grupowych spotkań na żywo;
  • indywidualnych spotkań na żywo;
  • e-booków lub audiobooków.


Są pewne korzyści wynikające z nauki poprzez materiały wcześniej przygotowane (m.in. audiobooki, nagrania, e-booki). Taka forma pozwala na przyswajanie wiedzy we własnym tempie. Konieczna jest jednak samodyscyplina i mobilizacja do tego, by przerobić materiał do końca. W przypadku kursów na żywo łatwiej zmobilizować się do uczestnictwa i aktywnego udziału.

Przebieg szkolenia handlowców

Projektując własne szkolenia sprzedażowe dla handlowców, postawiliśmy na kontakt z trenerem. To sprawia, że kursy są ciekawe, a handlowcy chętnie biorą w nich udział, bardzo często wykazując dużą aktywność. W czasie naszych szkoleń:

  • uczestnicy spotykają się z trenerem na żywo, co pozwala im na zadawanie pytań i branie udziału w dyskusji;
  • uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe przed rozpoczęciem kursu, dzięki temu mogą je wydrukować i np. robić notatki;
  • szkolenie jest nagrywane, co daje możliwość powrotu do omawianych w jego trakcie treści.

Kładziemy nacisk na wysokie zaangażowanie uczestników. Aby to osiągnąć:

  • wprowadzamy ciekawe i motywujące elementy rywalizacji;
  • zachęcamy do żywej dyskusji nad kejsami sprzedażowymi;
  • ograniczamy czas zajęć do maksymalnie 2 godzin – dzięki temu każdy handlowiec biorący w nich udział może zachować skupienie do samego końca.

Szkolenia dla handlowców – korzyści dla uczestników

W czasie trwania szkolenia handlowiec nabędzie umiejętności, które pozwolą mu na osiągnięcie kluczowych z punktu widzenia przedsiębiorstwa korzyści. Należą do nich:

  • wzrost sprzedaży;
  • rozpowszechnianie dobrych praktyk sprzedażowych w całej firmie;
  • dostrzeganie indywidualnych potrzeb klienta, co pozwala na dostosowywanie oferty do rynku;
  • utrzymywanie dobrych, długofalowych relacji z klientem;
  • zwiększenie satysfakcji klientów z obsługi, co sprowadza się do pozyskiwania nowych klientów;
  • wzrost kompetencji sprzedażowych wszystkich handlowców;
  • budowanie wizerunku profesjonalnego sprzedawcy.

Szkolenia handlowe – tematy

Szkolenia dla handlowców online doskonale nadają się do transferu wiedzy (prezentacja dobrych praktyk sprzedażowych) oraz wymiany doświadczeń (wspólna analiza sytuacji problemowych i poszukiwanie rozwiązań).

W przypadku szkoleń dedykowanych można zorganizować kurs z dowolnie wybranego, istotnego dla Twoich handlowców zagadnienia. Uważasz, że Twoi sprzedawcy zbyt szybko zbywani są przez klientów? Żaden problem. Przeprowadzimy dla nich szkolenie z zimnych telefonów. Widzisz, że Twoi pracownicy nie radzą sobie z “problematycznymi” klientami? W takim przypadku odpowiedni będzie kurs z obsługi reklamacji.

W przypadku szkoleń otwartych wybór jest nieco ograniczony. Szkolenia dla handlowców to 5 tematów do Twojej dyspozycji. Oto one:

To też może Cię zainteresować:

KONTAKT

Szkoła Profesjonalnej Sprzedaży

tel. 516 129 149

[email protected]

ADRES KORESPONDENCYJNY

Katowice 40-148

ul. Bytkowska 103D/42

NIP: 6342447339
REGON: 240432713

Właścicielem serwisu Szkoła Profesjonalnej Sprzedaży.pl – szkolenia sprzedażowe Katowice jest firma Agnieszka Śmiejka Grupa Kreatywna z siedzibą w Katowicach.

Blog o sprzedaży – wszelkie prawa zastrzeżone, zakaz kopiowania artykułów bez zgody Autora.

Polityka prywatności serwisu Szkoła Profesjonalnej Sprzedaży – szkolenia sprzedażowe online

Regulamin Serwisu Szkoła Profesjonalnej Sprzedaży – szkolenia dla handlowców online