fbpx

DEDYKOWANE szkolenia dla sprzedawców

Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta

Szkolenia dla sprzedawców w formie zamkniętej to zajęcia, w których uczestniczą wyłącznie pracownicy Twojej firmy. Tego typu rozwiązanie rekomendujemy przedsiębiorstwom, które posiadają co najmniej kilkuosobowe działy handlowe. W takim przypadku szkolenie całego działu jest najbardziej efektywne pod kątem rozwoju sprzedaży i standaryzacji działań handlowców.

Jak to działa w praktyce? Ty określasz interesujący Cię temat lub wskazujesz problem, który chcesz rozwiązać. My przygotowujemy dedykowany program, który pasuje do Twoich potrzeb i specyfiki Twojej sprzedaży. Następnie dogrywamy miejsce i termin spotkania.

Szukasz szkolenia dla 1 osoby? Zerknij tutaj.

Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta

Szkolenia dla sprzedawców - nasze realizacje

Szkolenia dedykowane to inwestycja rzędu kilku, kilkunastu, a czasem nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Zastanawiasz się czy takie szkolenia dla sprzedawców mogą przynieść firmie wymierne rezultaty? Tak, mogą! Najlepsze wyniki dają właśnie te szkolenia, które ściśle odnoszą się do konkretnych wyzwań sprzedażowych Twojej firmy. W takim przypadku najpierw definiujemy cel rozwojowy, a następnie tworzymy program szkolenia. Samo szkolenie prowadzone jest w sposób warsztatowy czyli silnie angażujący uczestników – ćwiczenia i scenki pozwalają im przetestować omawiane zagadnienia. Integralną częścią takich szkoleń są również zadania wdrożeniowe oraz sesje informacji zwrotnej dla menedżera szkolonego zespołu. Właśnie tak powstają skuteczne szkolenia dla sprzedawców, które później przekładają się bezpośrednio lub pośrednio na wzrost sprzedaży. Sprawdź jak wsparliśmy naszych klientów w realizacji ich działań:

IMG_8675-Edit

Wzrost wysyłki ofert na usługę pozycjonowania

Problemem klienta była niska skuteczność docierania do nowych klientów biznesowych. W trakcie szkoleń wypracowaliśmy schemat pierwszego kontaktu z klientem (zimny telefon i mail po rozmowie). Dzięki wdrożeniu wypracowanych technik klient odnotował 7,5% wzrost wysyłki maili z portfolio firmy.
IMG_8608-Edit

Opracowanie standardu wizyty handlowca

Problemem klienta była niska skuteczność regionalnych przedstawiciel w terenie. Razem z Zarządem opracowaliśmy standard wizyty w sklepie oraz sposób planowania tras handlowców. Następnie trenowaliśmy standard w trakcie szkoleń stacjonarnych oraz szkoleń w terenie. Dzięki tym działaniom wzrosła liczba wartościowych wizyt handlowych i zwiększyła się wartość zawieranych transakcji.
IMG_8605

Wzrost sprzedaży kosmetyków

Dla dystrybutora kosmetyków przeprowadziliśmy cykl warsztatów sprzedażowych, w których udział wzięli pracownicy BOK oraz warsztaty dla Zarządu z zakresu strategii marketingowych i zarządzania sprzedażą. Dzięki wspólnej pracy powstała nowa koncepcja sprzedaży kosmetyków w segmencie B2B.
IMG_8680-Edit

Rozwiązanie problemów BOK

Problemem klienta była duża rotacja pracowników, którzy szybko zniechęcali się do pracy na infolinii. Zrealizowaliśmy warsztaty z zakresu pracy z trudnym klientem oraz profilaktyki antystresowej. Dzięki temu udało się zanotować spadek rotacji pracowników o 13% oraz nieznaczną poprawę opinii na temat pracodawcy i miejsca pracy.

IMG_8619(1)

Wprowadzenie nowego produktu

Dla ogólnopolskiej sieci sprzedawców w branży elektronicznej zrealizowaliśmy cykl warsztatów, których celem było rozwinięcie umiejętności sprzedaży nowych produktów do hurtowni i sklepów. W trakcie szkoleń dla handlowców wypracowaliśmy argumenty sprzedażowe oraz sposoby na przełamanie oporu klienta przed wprowadzeniem nowego produktu. Dzięki temu handlowcy sprawnie zbudowali sieć dystrybucji dla nowego produktu.

Organizacja dedykowanego szkolenia dla sprzedawców

Psychologia decyzji zakupowej - jak kupuje klient

MIEJSCE

Zajęcia mogą odbyć się w siedzibie Twojej firmy lub w wirtualnej sali szkoleniowej.

TERMIN

Termin ustalimy indywidualnie. Szkolenie dla sprzedawców Twojej firmy może odbyć się nawet w weekend.

CZĘSTOTLIWOŚĆ

Możemy zorganizować 1 spotkanie lub pracować cyklicznie

WYCENA

Cena dedykowanego szkolenia dla sprzedawców uzależniona jest od kilku czynników. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać indywidualną wycenę.

5 powodów, aby zapytać nas o ofertę na szkolenia dla sprzedawców

BONUSY

Korzystając z naszych dedykowanych szkoleń dla sprzedawców otrzymasz również vouchery na szkolenia otwarte.

2w1

Nie szkolimy samych handlowców. Wsparciem obejmiemy również przełożonego, który dowie się, co powinien zrobić po szkoleniu, aby dzięki niemu zwiększyć sprzedaż.

MATERIAŁY

Uczestnicy szkolenia otrzymają wydrukowane, wysokiej jakości materiały szkoleniowe.

ZAŚWIADCZENIA

Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.

KONSULTACJE

Przez 14 dni od szkolenia trener jest dostępny dla jego uczestników. W tym czasie mogą zadawać mu pytania lub indywidualnie omówić niektóre kwestie.

Opinie o naszych szkoleniach dla sprzedawców

Te firmy już sprawdziły nasze szkolenia dla sprzedawców

A

  • ABB Power Grids
  • ADM Sosnowiec
  • Aegon Services
  • Allianz Polska
  • Alphabet Polska Fleet Management
  • Arma Bauteile
  • Auchan Polska
  • Aurum Chemicals
  • Autodesk Polska
  • AXA Polska

B

  • Bacardi Martini Polska
  • Bbraun Avitum Poland
  • BePerfect
  • Beewatec
  • BMZ Poland
  • Biuroland

C

  • Citi Bank Handlowy

D

  • Darmann Europe
  • Dom – Art – Styl
  • dr Belter
  • Drogerie NATURA

E

  • Elsat
  • Euroceramika
  • EURO-ELEKTRO
  • Euroterm
  • Euroterminal Sławków
  • ERP Serwis

F

  • Federacja Związków Zawodowych Szkło
  • Ferro
  • Fincon Adviser
  • Food&Ball by Arkadiusz Milik
  • Frugal

G

  • Giełda Papierów Wartościowych
  • Green City Life

H

  • Hardware Storm
  • Hermetic Pumps
  • HR Navigator
  • Hyundai Motor Company

I

  • IFM Global Asset Management
  • Iglotex
  • Inergis S.A.
  • ING Bank Śląski
  • Inventini
  • Infosys
  • ISTA Polska

K

  • Kapis
  • Kawczyński Logistics
  • KLEEN-TEX Polska
  • Kompetica
  • Komin-Flex
  • Koszulkowy.pl
  • KWB Sieniawia

L

  • LexisNexis
  • Lift
  • Lingopro
  • Lubińska Fabryka Okien

M

  • Marko
  • Maximum Nutrition
  • Medical Finance Group
  • Minova Ekochem
  • Mitko
  • Mostostal Zabrze

N

  • Nationale Nederlanden
  • Neonet
  • NetComplex
  • Noma Leasing

O

  • Onex Group
  • OpenSchool
  • Orange Polska
  • Orno Polska

P

  • Pierre Cardin
  • PKC Group
  • POLAK MEBLE
  • Poltent
  • Polar Sport
  • Pottker-Polska
  • PROHACCP
  • Proman
  • Praca.pl

R

  • Raiffeisen Insurance Agency
  • Rectus Polska
  • RENA
  • Rileta

S

  • Saint-Gobain Innovative Materials
  • Sew Eurodrive
  • Schomburg Polska
  • Schwung Home
  • SFM Filtry Łuczak
  • Społem
  • STP & DIN CHEMICALS
  • SuperKrak
  • SortSystem
  • Symantex

T

  • Termoproces
  • Torre GSM
  • TVS

U

  • UPC Polska

W

  • Wasko
  • WC Services
  • Wesela z klasą
  • Work Express

Z

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta

Szkolenia dla sprzedawców - tematy

W ramach dedykowanych projektów szkoleniowych możemy pracować nad różnymi zagadnieniami. Oto lista najczęściej wybieranych tematów przez naszych klientów:

Szkolenia z pozyskiwania nowych klientów

Szkolenia z prowadzenia rozmów sprzedażowych

Szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta

Pozostałe szkolenia dla sprzedawców i menedżerów

Wykorzystaj to!

Dedykowane szkolenia dla sprzedawców - FAQ

Szkolenie dedykowane to wydatek rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych netto, odciągnięcie od codziennych obowiązków i dodatkowe, z perspektywy wielu osób niepotrzebne, zamieszanie. Jeżeli mimo wszystko chcesz zorganizować szkolenie dla sprzedawców, to wykorzystaj nasze rekomendacje.

Kontakt

Zdefiniuj cel szkolenia dla sprzedawców

Jeżeli chcesz, aby w trakcie szkolenia trener „ogólnie” opowiedział np. o aktywnej sprzedaży, to wyrzucasz pieniądze w błoto. Prawda jest taka, że nie istnieją uniwersalne techniki sprzedażowe, które można zastosować w każdych okolicznościach. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie jaki jest konkretny cel pracy z handlowcami i w jakim kontekście nowa wiedza ma być wykorzystana.

Efektywność szkolenia biznesowego w dużej mierze zależy od tego czy potrafisz określić jakiego rezultatu oczekujesz. Ta informacja jest bezcenna dla trenera, który będzie pracować z Twoim zespołem sprzedażowym. Najlepszy efekt, dają szkolenia zorientowane na rozwiązanie konkretnego problemu lub mające przygotować handlowców do radzenia sobie w określonej sytuacji z klientem.

Wybierz odpowiedniego trenera sprzedaży

Dobry trener sprzedaży cechuje się odpowiednią wiedzą merytoryczną, doświadczeniem zawodowym i przygotowaniem dydaktycznym. Dzięki temu jest w stanie zaprojektować i poprowadzić szkolenie, które rozwinie umiejętności sprzedawców. Ale który trener faktycznie będzie odpowiedni? W artykule „Jak wybrać trenera sprzedaży?” opisaliśmy 3 wskazówki, które pomogą Ci dokonać wyboru.

Wybierz właściwą formę zajęć

Kiedy już wybierzesz trenera i przedstawisz mu swoje oczekiwania, to wówczas będziesz musiał podjąć kilka istotnych decyzji. Do najważniejszych zaliczamy te związane z wyborem formy zajęć oraz długością trwania całego procesu szkoleniowego. Oczywiście trener przedstawi Ci rekomendacje ale to do Ciebie należeć będzie ostateczna decyzja. Sprawdź jaki masz wybór w tym zakresie: Dedykowane szkolenie stacjonarne – forma pracy, w ramach której trener spotyka się tylko z Twoimi sprzedawcami na sali szkoleniowej. W zależności od stopnia zaangażowania uczestników szkolenie może mieć formę wykładu, pogadanki lub warsztatu. Warsztat cechuje się stałym angażowaniem uczestników i aktywnymi metodami szkoleniowymi. Szkolenia stacjonarne zwykle są bardziej cenione przez pracowników (szczególnie te wyjazdowe), natomiast dla pracodawcy oznacza spory wydatek. Dedykowane szkolenie online – forma pracy, w ramach której trener spotyka się z grupą na wirtualnej sali szkoleniowej. Taka forma zajęć cieszy się coraz większą popularnością ze względu na możliwość zaplanowania cyklicznych spotkań. Wielu naszych klientów zamiast 1 dniowego szkolenia stacjonarnego wybiera opcję, w ramach której trener spotyka się z handlowcami kilka razy w miesiącu. Taki trening jest bardzo efektywny i dodatkowo pozwala omawiać bieżące sytuacje sprzedażowe. Blended learning (szkolenia hybrydowe) – to forma szkolenia, w ramach której łączony jest elearning ze szkoleniami stacjonarnymi. Mocno upraszczając można założyć, że teorię przekazuje się online, a praktykę trenuje stacjonarnie. Training on the job – to indywidualna forma szkolenia. Trener i sprzedawca spędzają ze sobą dzień: sprzedawca robi co do niego należy, a trener obserwuje go i na bieżąco udziela feedbacku. Training on the job warto wybrać, gdy pracownicy dobrze opanowali już podstawy i potrzebują bardziej spersonalizowanego wsparcia. Alternatywą dla szkoleń dedykowanych są szkolenia otwarte. W naszej ofercie znajdziesz szkolenia sprzedażowe online, w ramach których omawiamy tematy z różnych obszarów sprzedaży.

Realistycznie oszacuj czas

Kolejną ważną decyzją, którą będziesz musiał podjąć, będzie ta dotycząca długości szkolenia. Założenie, że 1 dzień treningu wystarczy, aby trwale wyrobić dobre nawyki jest naiwne. To trochę tak jakby zakładać, że 1 dzień poświęcony na aktywny wypoczynek wystarczy, by zadbać o kondycję i odstresować się. Oczywiście 1 dzień szkolenia jest lepszy, niż ich całkowity brak, ale jeżeli chcesz myśleć o konkretnych rezultatach w postaci wzrostu sprzedaży, to powinieneś zwrócić uwagę na regularność. W przypadku uczenia się występuje zjawisko, które możemy nazwać “edu jo – jo”. Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś zrzucić kilka zbędnych kilogramów, to wiesz, jak działa ten mechanizm.

Przygotuj sprzedawców do szkolenia

Przed szkoleniem spotkaj się z zespołem handlowym i wyjaśnij jaki jest cel szkolenia. Powiedz także jakie są Twoje oczekiwania względem podejścia do pracy z trenerem. 

Skoro wydajesz niemałe pieniądze, poświęcasz swój czas na przygotowania i zamykasz dział sprzedaży na co najmniej 1 dzień to zadbaj o to, aby uczestnicy znali Twój punkt widzenia i z zaangażowaniem podeszli do tematu.

Mamy nadzieję, że po lekturze tych wskazówek wiesz więcej o tym jak zorganizować szkolenie dla sprzedawców. Jak widzisz sprawa jest bardziej skomplikowana niż mogłoby się wydawać. Dlatego jeżeli masz jakieś pytania w tym temacie to napisz do nas: biuro@szkolaprofesjonalnejsprzedazy.pl.

Dylemat

Szkolenia dla sprzedawców - czy warto?

Według artykułu opublikowanego w „Harvard Business Review” tylko 10% ludzi zorientowanych jest na rozwój osobisty. Takie osoby lubią szukać informacji, zdobywać wiedzę i samodzielnie podnosić swoje kompetencje. Pozostałe 90% ludzi zadowoli się tym, co już potrafią. Tę tendencję idealnie widać w działach sprzedaży, w których tylko nieliczni sprzedawcy mają dobre i stabilne wyniki. Dlatego rolą szefów jest wiedzieć jak zorganizować szkolenia dla sprzedawców. Bez regularnych treningów, trudno będzie osiągnąć mistrzowski poziom sprzedaży.

Niektórzy szefowie działów sprzedaży postrzegają szkolenia dla sprzedawców jako zwykłe zakłócanie pracy. Według nich każda godzina, gdy handlowiec nie ma kontaktu z klientem jest czasem straconym. Sęk w tym, że wielu sprzedawców nieświadomie popełnia poważne błędy, a skuteczność ich działań pozostawia wiele do życzenia. 

Być może znasz tę historię o dwóch drwalach: Jan cały dzień ścinał drzewa. Jego kolega Paweł robił to samo, ale co jakiś czas siadał na dopiero co ściętym pniu. Na koniec dnia okazało się, że to właśnie Paweł ściął więcej drzew niż jego kolega. Jan zezłościł się: „Jak to możliwe? Cały czas się obijałeś!”. Na co Paweł odpowiedział: „Nie leniuchowałem, ostrzyłem piłę”. W każdej dziedzinie trzeba poświęcić czas na to, aby dojść do mistrzowskich wyników. Tak samo jest w sprzedaży – potrzebne są profesjonalne szkolenia i kursy, aby poznać skuteczne techniki sprzedażowe i tym samym wzmacniać umiejętności sprzedażowe. 

Szkolenie przygotowuje sprzedawcę do radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Kiedy Twój sprzedawca zostaje postawiony przed jakimś wyzwaniem, zalicza się do jednej z dwóch kategorii. Albo przeszedł szkolenie związane z podobną sytuacją i wie, jak sobie poradzić, albo nie miał treningu i teraz będzie działać po omacku. Do jakiej kategorii wolałbyś zaliczyć swoich podwładnych?

W trakcie szkolenia z technik sprzedaży wykonujemy pozornie proste ćwiczenie, które jest nie lada wyzwaniem nawet dla doświadczonych sprzedawców. Otóż prosimy uczestników, aby przekonująco odpowiedzieli na pytanie “Dlaczego mam kupić od Ciebie?”. Niby niewinne pytanie, ale jeżeli dodamy do tego kamerę i wrogo lub obojętnie nastawionych słuchaczy to pojawia się presja, stres i inne emocje. A teraz wyobraź sobie, że ten sam sprzedawca po podobnym eksperymencie jedzie na spotkanie z niechętnie nastawionym do niego zakupowcem. Jak sądzisz czy doświadczenie wyniesione z tego ćwiczenia pomoże mu w tym?

Przemyślane i konsekwentnie realizowane szkolenia sprzedażowe dla handlowców stopniowo zmieniają ich podejście do pracy z klientem i przynoszą konkretne korzyści biznesowe. Przykładowo szkolenia z obsługi klienta zwykle generują większe przychody. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że klienci, którzy mając do czynienia z profesjonalną obsługą ze strony każdego pracownika firmy, będą do niej wracać. Po drugie, bez szkoleń firma traci klientów, których mogłaby utrzymać, gdyby handlowcy potrafili reagować w trudnych sytuacjach. Po trzecie, dobre szkolenia oszczędzają pieniądze firmy, ponieważ ograniczają rotację pracowników. Wyszkolenie wzmacnia pewność siebie i redukuje stres, zapobiega tym samym wypaleniu zawodowemu.

Dlatego kiedy planujesz szkolenia dla handlowców pamiętaj, że powtarzalność i konsekwencja są warunkiem sukcesu. Taka filozofia działania opiera się na zdroworozsądkowym przekonaniu, że nikt nie może być w czymś dobry bez ciągłego ćwiczenia. Pod tym względem nauka języka skutecznej sprzedaży przypomina naukę języka obcego. Trzeba regularnie uczyć się. Dzięki temu Twój handlowiec dojdzie do takiej wprawy, że odruchowo będzie wiedział, co powiedzieć, aby wywrzeć odpowiedni wpływ na swojego klienta lub kontrahenta.

#unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow, #unicoach_carousel_661d72549543a .motion_style_navigation { background-color: #ffffff } #unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow:hover, #unicoach_carousel_661d72549543a .motion_style_navigation:hover { background-color: #1b2336 } #unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow, #unicoach_carousel_661d72549543a .motion_style_navigation { border-color: #4B83FC } #unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow:after, #unicoach_carousel_661d72549543a .motion_style_navigation:after { color: #4B83FC } #unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow:hover:after, #unicoach_carousel_661d72549543a .motion_style_navigation:hover:after { color: #ffffff } #unicoach_carousel_661d72549543a .slick-arrow:hover:before { opacity: 0; }

SPRAWDŹ NAJBLIŻSZE WYDARZENIA:

Szkolenie otwarte online

Techniki Sprzedaży B2B

22/04/2024

Szkolenie otwarte w Katowicach

Akademia Sprzedaży B2B

6-7/06/2024